Ryhmien kuvaukset

Tanssillinen voimistelu

Evat on aikuisten naisten pirskahtelevan nauravainen porukka, jossa voimistellaan hyvällä fiiliksellä voimistelusta nauttien ja yhteishenkeä nostattaen. Harjoituksissa tehdään monipuolisesti voimistelun tekniikkaa ja harjoitellaan yhteistä ohjelmaa. Sunnuntaisin harjoitteleva ryhmä osallistuu osallistujien toiveiden mukaisesti Gym for Life -sarjaan Lumo-tapahtumissa sekä seuran näytöksiin. Ohjaaja Inkeri Lohikoski.

Eden on  iloinen ja heittäytyvä ryhmä, jossa kokeillaan uusia juttuja voimistelun ja tanssin puolelta. Tunneilla nautitaan virtaavasta liikkeestä ja kehitetään kehoa kokonaisvaltaisesti monipuolisilla harjoitteilla. Ryhmä osallistuu osallistujien toiveiden mukaisesti tanssillisen voimistelun kilpailuihin sekä seuran näytöksiin. Ohjaaja Salla Virranniemi.

Joukkuevoimistelu

Joukkuevoimistelu on kaunis urheilulaji, jossa liike ja musiikki muodostavat kokonaisuuden. Voimistelijoiden liikkeet hiotaan yhtäaikaisiksi ja vaikeusosat (hypyt, tasapainot, vartaloliikkeet) suoritetaan tarkasti. Laji soveltuu aiemmin voimistelua tai tanssia harrastaneille mutta myös voimistelun vasta-alkajat ovat tervetulleita. Aikuisten joukkuevoimisteluryhmämme kilpailevat harrastesarjan kilpailuissa sekä osallistuvat seuran näytöksiin.

Kaikki joukkueet harjoittelevat kaksi kertaa viikossa. Yli 18-vuotiaiden sarjassa Azra, Aurum ja Aforia yli 35-vuotiaiden sarjassa Erin.

Miesten voimistelu

Miesten voimisteluryhmässä voimistellaan hauskanpidon kautta voimaa, liikkuvuutta, ketteryyttä ja voimistelun perusliikkeitä. Ryhmä osallistuu osallistujien toiveiden perusteella seuran näytöksiin sekä Voimisteluliiton tapahtumiin (Lumo-tapahtumat). Ryhmässä voimistelu ei vaadi aiempaa voimistelutaustaa.

Kuva: Tiia-Tuulia Järvinen